Dag 22, 22 augustus 2018

23 augustus 2018 - Calgary, Canada

Vandaag vroeg uit de veren want de laatste dingen moeten worden ingepakt. Het wasje is inmiddels gelukkig droog, de kofferruimte leeg gemaakt, al het haardhout weggedaan en de overgebleven blikjes cola en flesjes water zijn weggegeven aan mede kampeerders. Bart bakt de laatste eitjes voor Merlijn en rond 10:30 vertrekken we voor de laatste 300 km. van deze reis. We verlaten de bergen, ‘achtervolgen’  een caravan met het masker van de ‘iron man’ en komen al snel WW’er op de uitlopers en de vlakten rond Calgary. Het landschap hier is zo anders! Waar je ook kijkt, overal velden met graan of mais. En overal van die opgerolde hooibalen. Doet nu al weer een beetje denken aan Nederland. Gelukkig hebben we nu muziek om mee te blèren🤪, anders is dit echt een saaie rechte weg!

We rijden Calgary in met ongeveer een uurtje ‘speling’ dus we besluiten om nog één keer ergens te lunchen. Onze voorraad hebben we inmiddels op meerdere plekken achtergelaten, de koelkast is leeg, dus vooruit maar. We strijken neer bij de keten ‘ denny’s’. Het is een lekkere lunch, maar het bereiden duurt best lang zodat we onze maaltijd binnen 15 min. moeten verorberen. Om 5 minuten voor 3 rijden we het terrein van Cruise Canada op; precies op tijd dus! We halen de camper leeg