Dag 8, woensdag 8 augustus 2018

9 augustus 2018 - Nanaimo, Canada

Na een heerlijk nachtje slapen maken we ons weer klaar voor vertrek. We zwaaien Joe en familie uit en gaan op tijd de weg op richting Nanaimo. Halverwege de route ligt namelijk ‘cathedral grove’, een oeroud bos met reuzenbomen. De grootste en oudste is 76 meter hoog en 800 jaar oud! Natuurlijk is het rond 12:00 al druk bij deze toeristische hotspot, maar als we tussen de bomen lopen merken we er eigenlijk weinig van. Het is allemaal mega groot. Dit overbodig is ook weer indrukwekkend. En heerlijk koel, een fijne bijkomstigheid, want het kwik stijgt vandaag al snel weer richting 30 graden. We wandelen nog even door naar het meer aan de andere kant. Het is hier stil en het uitzicht is prachtig. Heel helder water en het liefst wil Merlijn meteen zwemmen maar het blijft nu bij pootje baden (tot je knieën natuurlijk🤪). Daarna rijden we een stukje verder en komen we langs het natuurpark Little Qualicum Falls. Daar smeren we een boterham. Na de lunch trekken we onze wandelschoenen aan en lopen richting de grote waterval, die twintig meter naar beneden stort in de Cameron  River. Doordat het inmiddels behoor;ijk warm is geworden doen we het rustig aan. De waterval is prachtig. We volgen het water aan de andere kant van de Falls weer naar beneden, om de Lower Falls ook nog te bewonderen. De kleur van het water is haast niet te beschrijven; aquamarijn haast en ontzettend helder.

Omdat het al later in de middag is besluiten we nu maar in één keer door te rijden naar de camping. De ligt net buiten Nanaimo, midden in het bos. Ook staat er in de beschrijving dat de camping gelegen is aan het Brannen lake. Een perfecte zwemgelegenheid voor Merlijn dus. Maar als we ons mobiele huisje geïnstalleerd hebben op een plateau midden in het bos, blijkt het meer op ongeveer 2 km afstand te liggen. Merlijn en Lotte zijn inmiddels wel op verkenning uitgegaan en zijn ook bij het meer geweest. Maar weer helemaal heen en teruglopen ( dit keer met zwemkleding), daar hebben ze toch geen zin in. Wechillen wat bij de camper, lezen een boek of kijken een (gedownloade) film. Er is geen WiFi op deze camping, dus ook het reislog kan niet worden bijgewerkt. Dat is dan voor morgen🙂.

Zodra het donker wordt, besluiten we lekker ons bed in te duiken. Morgen weer terug naar het vaste land.