Dag 4, zaterdag 4 augustus 2018

4 augustus 2018 - Victoria, Canada

Vandaag zijn we toch weer vroeg uit de veren. Het ‘ normale’ ritme zit er nog niet echt in, maar in dit geval komt t goed uit want we moeten op tijd bij de ferry zijn die ons naar Vancouver Island zal brengen. Onze ferry gaat om 11:00 en er wordt aangegeven dat je er minstens een uur van te voren moet zijn dus vertrekken we bright and early vanuit Vancouver naar Twassassen. Rond 9:20 komen we bij de ferry terminal waar we weer worden weggestuurd 😳. Ze kunnen ons nergens ‘ kwijt’; we zijn te vroeg! Uiteindelijk blijkt dat minstens een uur van te voren aanwezig zijn, maximaal moet zijn. We parkeren vlakbij de terminal, drinken wat en sluiten om 10:00 weer aan in de rij. Dit keer gaat het heel soepel en rond 11:10 vertrekt de ferry naar het eiland. Wat een prachtige reis! Hoewel rond de ferryterminal nog veel zeemist hangt lost die op open zee op en krijgen we prachtige vergezichten. Vervolgens manoeuvreert de boot tussen de eilanden in de zeestraat door ( en tussen de vele zeilbootjes die er varen) en maken we heel veel foto’s. Lotte knoopt intussen een praatje aan met een mevrouw uit Newfoundland.

Rond 12:30 komen we aan en rijden via Google Maps naar de volgende camping op deze reis, oceanside RV park. De camping ligt wat afgelegen in Saanichton, maar onze plek is wel ruim en het is een camping met oceanview. Er is echter geen busverbinding met Victoria, dus als we iets willen doen moeten we op stap met de camper. Het is nog vroeg, dus we besluiten richting Victoria te gaan. Bij de receptie krijgen een tip waar we het beste kunnen parkeren. Mooi plek, gratis ook nog maar wel op zo’n 50 min. lopen naar het centrum. Voor vandaag niet zo erg, maar morgen staat de orka excursie op het programma en daar moeten we redelijk vroeg zijn. Terwijl we naar het centrum lopen zoeken we meteen ook een andere parkeermogelijkheid.

We komen op onze wandeling langs Fisherman’s Wharf, een soort woonbotenstraatje. Leuk maar erg toeristisch. We eten er een ijsje ( meer een IJS, want met 1 bolletje krijg je een volle bak). Daarna wandelen we naar de haven in het centrum. Mooie gebouwen en heel veel totempalen van de First Nations. Op de terugweg richting camper lopen we door een prachtig park en de camera’s worden weer goed gebruikt. De kids zijn bijna niet weg te krijgen bij een stel spelende eekhoorns. Is ook wel erg leuk om te zien. Inmiddels is het 19:30 als we in de camper richting Saanichton rijden. We eten nog wat en dan gaan we verder met onze kaartcompetitie 😉. Lotte is leading at the moment. Rond 22:00 stoppen we ermee en haast Merlijn zich nog snel met camera naar het strand om de mooie zonsondergang te fotograferen.