Dag 21, dinsdag 21 augustus 2018

21 augustus 2018 - Waterton Lake, Canada

We worden wakker met een zonnetje op ons gezicht! Als we uit de raampjes van de camper kijken zien we, jawel, blauwe lucht! Door de regen van gisteren is de rook veel minder, en aan de oostkant zelfs helemaal weg! Het wordt vandaag een prachtige zonnige dag. We besluiten na het ontbijt eerst wat mooie plaatjes te schieten. Vandaag vroeg op want er staat een visactiviteit voor Merlijn op het programma. Hij moet zich om 9:00 melden bij de parkranger bij de Haybarn. Te ver om te lopen dus we pakken de camper in en brengen hem er met z’n allen even heen. De haybarn blijkt een smal paadje en we zijn blij dat we geen tegenliggers krijgen; de rv neemt het hele pad in beslag. Merlijn luistert naar de uitleg van de ranger, maar al snel blijkt dat hij de meest ervaren visser van het groepje is. Lotte wil graag een andere activiteit doen bij de tipi op het kampeerterrein, dus Bart brengt ons weer terug naar Waterton. Lot en ik luisteren naar verhalen over de geschiedenis van de blackfoot indianen. Het gebied in Alberta behoorde oorspronkelijk tot deze indianenstam. We maken tot slot nog een ‘ beading craft’ en ontmoeten de mannen rond 12:00 weer bij de kampeer plaats. Er bleken geen vissen in de rivier, althans volgens Merlijn, maar Bart beaamt het. Ze hebben er echt geen gezien.

Elke bakt weer een aantal pantosti’s voor de lunch. We gaan daarna naar het nabijgelegen strandje aan het meer. Merlijn en Bart willen graag zwemmen. Lot leest heerlijk haar boek in de schaduw van een paar bomen en met uitzicht op de prachtige bergen rond Waterton. Het water is nog best koud, maar Merlijn vind een plek waar de zon een tijdje op heeft gestaan en daar is het wel te doen. Daarna gaat hij aan de slag bij de rivier. Overal zijn dammen ontstaan door de stenen en daardoor ook stroomversnellingen. Niets leuker dan de stroomversnellingen verleggen en juist nog sterker te maken.  Voor de grote keien krijgt hij hulp van Bart. De mannen zijn lekker bezig😄.

Elke besluit intussen terug te lopen naar het stadje met de i-pad onder de arm om het reislog bij te werken. Door de WiFi loze plekken loopt het verslag hopeloos achter. En.. onderweg zijn er leuke winkeltjes om te ontdekken😉. Intussen loopt de middag al aardig op een eind. Na nog wat mooie foto’s, want de zon schijnt nu prachtig op de bergrugggen en het meer, en na een bijgewerkt verslag meldt Elke zich rond 19:00 weer bij de camper. Bart is inmiddels begonnen met de voorbereidingen voor het diner.  Na het avondeten halen we nog een ‘ijsje’ bij de plaatselijke ijswinkel. Één smaak is gewoon al een vol bakje. Ook Lotte en Bart kopen nog wat cadeautjes in het leuke winkeltje ernaast. Als we terugwandelen blijkt het inmiddels behoorlijk af te koelen!

We sluiten de dag weer traditioneel af met een potje kaarten. De mannen gaan nog steeds op kop 5-2! Daar gaan we helaas ook deze vakantie geen verandering meer in brengen😬. Het is tijd om de camper schoon te maken en de koffers in te pakken. Morgen moeten we ‘m voor 15:00 inleveren in Calgary.