Dag 2; donderdag 2 augustus 2018

2 augustus 2018 - Vancouver, Canada

Vandaag al vroeg op, vast door tijdsverschil. Rond 8:30 een gezellig tentje gezocht om te ontbijten. Merlijn had liever toch al een broodje Subway, dus dat was onze eerste stop 😊. Tijdens een heerlijk ontbijtje besloten om allereerst naar de fietsverhuur te gaan zodat we overal op een stalen ros naartoe konden fietsen. Om 9:15 zaten we op het zadel en maakten we Vancouver onveilig đŸ€Ș. Overal in de stad mooie fietspaden, de meeste zelfs afgeschermd van ander verkeer dus super easy.

Eerste stop was bij de ‘ attractie’ Fly-Over Canada. Daarvoor hadden we vouchers. Om 10:15 bevonden we ons in een 4-d bioscoop en vlogen we letterlijk over het prachtige landschap van Canada (of de film liep onder ons door, het is maar hoe je t bekijkt), maar spectaculair was het zeker. Zelfs de druppels van de Niagara watervallen en sneeuw van de bergtoppen werden toegevoegd. Jammer genoeg duurde alles bij elkaar maar 25 minuten want we hadden nog wel even door willen vliegen. Vervolgens weer op de fiets richting het oude deel van Vancouver; Gastown. Dat viel nogal tegen dus besloten we meteen maar door te fietsen richting Stanley park, een groen schiereiland ten noorden van het centrum. Heerlijk gefietst, soms een beetje bewolkt, soms een heerlijk zonnetje en genoten van de vergezichten en de vele bootjes en boten in de baai. Halverwege een terrasje gepakt om even uit te rusten. Daarna doorgereden naar het verhuurbedrijf om de fietsen na een halve dag weer in te leveren.

Het verhuurbedrijf was dicht bij het water van False Creek waar we de aquabus namen naar Granville Island, een soort covent garden onder de  Granville Street brug. Vooral veel foodstalls in de overdekte markt en een aantal leuke restaurantjes. Daar streken we neer voor een zeer late lunch of een very early dinner. De naam van het restaurantje was zeer toepasselijk; Edible Canada. Vooral Canadese specialiteiten op de kaart. Lotte en Elke namen beiden een zgn ‘ poutine’ Van Bison. Eigenlijk was dat een portie friet met stukjes stoofvlees en jus (van bison, dat wel) en voor Lot ook nog wat kaas. Grote porties die ook nog eens ontzettend vulden, dus we hadden wel wat hulp van de mannen nodig 😂. Voor Merlijn fish & chips en voor Bart spicy chicken. Heerlijk gegeten en uitgerust. Daarna nog een beetje rondgekeken en weer met de aquabus terug naar het centrum. Vanaf de pont door de wijk Yaletown naar het hotel gelopen. De kids hadden daarna nog veel zin in een frisse duik in het zwembad van het hotel.

Morgen worden we meteen na het ontbijt opgehaald en naar het verhuurbedrijf gebracht voor de camper. Het begin van de volgende fase in onze reis 🚐.