Dag 3; vrijdag 3 augustus 2018

3 augustus 2018 - Vancouver, Canada

Vandaag weer vroeg wakker. Dat komt wel goed uit, we moeten ons namelijk al vroeg melden bij het verhuurbedrijf in een ander stadsdeel. De koffers weer ingepakt en eerst nog even lekker ontbeten. Daarna via de frontdesk naar de verhuurmaatschappij gebeld. Er staat om 8:30 een greencab klaar om ons naar Delta te brengen. Deze taxichauffeur heeft er zin in en we scheuren over de snelweg richting cruise Canada. Om 9:15 melden we ons bij de receptie en ondanks het feit dat het op dit vroege tijdstip al behoorlijk druk is zijn we als eerste aan de beurt; beter!

Na een wel hele vlugge inspectiebeurt + uitleg krijgen we de sleutels overhandigd en dus rijden maar... De eerste stop is bij een grote wallmart; kunnen we meteen voor de komende dagen inslaan. Met een supervolle kar met boodschappen vervolgen we ons eerste ritje naar camping nr.1; Burnaby Cariboo RV park. De routegeleiding stuurt ons via een nogal pittige omleiding via een woonwijk met smalle straten en heuvels met een helling van 10%, maar we laten ons niet kisten. Ik ben blij dat Bart rijdt, want hij brengt ons safe and sound bij het park.

Dit RV park is een echte stadscamping; veel asfalt en weinig groen😳. Maar we zijn blij dat we de camper goed kunnen parkeren. We proberen m zo goed als t gaat efficiënt in te richten voor de komende reis. De hygiëne in dit campertje is niet echt van een hoge standaard dus gaat Elke eerst nog even met een sopje rond en worden de (muffe) lakens gewassen met wasmiddel van kampeerders die hun spulletjes voor de terugreis achterlaten bin de receptie. Super handig!

We maken plannen voor zaterdag en koken ons eerste maaltje in het keukentje. Daarna beginnen we ècht met onze kaartcompetitie! Ben benieuwd wie er over 19 dagen alles winnaar uit de (kampeer)bus gaat komen😎.