Dag 17, vrijdag 17 augustus 2018

17 augustus 2018 - Banff, Canada

Vandaag hebben we een rustdag in Banff. We hebben allemaal even genoeg van alle meren en bijbehorende toeristen. Daarbij willen de dames in dit gezelschap wel even in ‘retail therapy’ dus besluit de familie Spel vandaag het stadje Banff onveilig te maken. Eerst nog even een had wasje, want die vuile was tas vult zich wel erg snel😬.

Vanaf de camping vertrekt een gratis busservice naar de stad. We rijden helemaal door tot de laatste halte bij het Fairmont Banff Springs hotel. Het is net een groot kasteel, met de mooie bergketens erachter. Langs het hotel loopt de Bow river en halverwege het hotel en het stadje is er ook een waterval te bewonderen. We lopen langs de rivieroever en blijven nog even bij de waterval kijken. Het stadje is niet groot maar wel mooi en erg gezellig. We besluiten eerst even koffie te drinken bij de plaatselijke Starbucks; daar is ook WiFi zodat Elke haar reisverhalen kan bijwerken🙂. Na een heerlijk ‘ bakkie’ besluiten we op te splitsen; Elke en Lotte gaan samen op pad en Bart en Merlijn zijn mannen met een missie. Merlijn wil heel erg graag een baseball handschoen. Helaas was die in Jasper niet te vinden, maar hij heeft hier in Banff al een paar sportzaken gespot. We spreken af elkaar weer te ontmoeten bij de Starbucks rond 18:00. Er blijken voor de dames genoeg leuke zaakjes om een paar uur bezig te zijn. Ook Bart en Merlijn zijn geslaagd. Merlijn heeft zijn handschoen. Maar niet gevonden bij één van die sportzaken! Uiteindelijk zijn ze bij een ‘hardware store’, een soort Karwei, beland en daar was er precies één te koop. Maar dat was natuurlijk genoeg. Merlijn wil nu zo snel mogelijk terug naar de camping om te gaan ‘ballen’. We stappen weer op de bus terug naar de camping en stappen precies om 19:15 uit. Vanochtend lazen de dames een aankondiging voor een ‘voorstelling’ in de theaterruimte op de camping voor 19:30. Nieuwschierig willen ze natuurlijk even kijken wat dát kan inhouden. Merlijn en Bart gaan naar de camper om de baseball handschoen te gaan uitproberen en Lotte en Elke schuiven aan bij de aanwezige campers op de banken in het theater.

Hoewel het een ‘ interpretive theater’ voor allen is blijkt het voornamelijk een kindervoorstelling. Dat valt eigenlijk een beetje tegen... gelukkig hoeven we maar 30 minuten op de houten banken door te brengen😬🤪. We wandelen terug naar de camper en zien dat we nieuwe buren hebben. Het zijn dezelfde mensen die we al een paar keer zijn tegengekomen. Lot en Merlijn hebben met de kinderen verstoppertje gespeeld in Wells Gray. Bart heeft ze intussen uitgenodigd voor een kop thee/koffie. We kletsen gezellig over onze ervaringen tot het donker wordt en we worden opgegeten door de muggen. We wensen ze een fijne reis, want zij gaan morgen Banff in en vertrekken daarna naar het zuiden, terug naar Vancouver. Wij vertrekken morgen richting Radium Hotsprings. Hopelijk kunnen we de 93 op, die was een week geleden nog afgesloten door de bosbranden...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl